Dwie twarze wulkanu Bromo.

Kiedy postanowiliśmy wrócić do Indonezji o wulkanie Bromo wiedzieliśmy tyle co nic. Generalnie chcieliśmy wspiąć się na wulkany i poczuć tę moc jakiej przedsmak mieliśmy  już na Sumatrze…

Post z fb – Wulkan Sinabung, Berastagi, Sumatra

Nie spodziewaliśmy się jednak, że wulkan który jest częstym wyborem turystów odwiedzających Jawę wpiszę się na zawsze na listę najbardziej niezwykłych miejsc jakie widzieliśmy !!!

_dsc2758

Bromo to jeden z 17 aktywnych wulkanów na Jawie, z 33 istniejących. A ponieważ nie jest zbyt trudno go zdobyć, jest częstym punktem na mapie zarówno turystów jak i lokalnych mieszkańców. Leży w kraterze superwulkanu, więc aby wejść na jego szczyt najpierw trzeba wejść w krater dużo większego wulkanu, który wybuchł 820 000 lat temu. Oprócz Bromo są tam jeszcze dwa wulkany, z czego jeden – Semeru – jest również czynny. Jednak największe wrażenie w tej scenerii tworzy księżycowy krajobraz  – ziemia z popiołem, która nieźle się kurzy w drodze do krateru Bromo i zastygnięta dawno lawa.

_dsc2775

_dsc2810

My dojechaliśmy do miejscowości pod Bromo – Cewara Lewang ok 14 więc śmiało mieliśmy jeszcze czas by zdążyć zajrzeć w jego otchłań. Podejście zostało nawet bardzo ułatwione bo na wulkan wchodzi się…schodkami! Ale to co czeka na górze zapiera dech w piersiach… Nie ma takich słów, które mogą opisać uczucie kiedy po raz pierwszy zaglądasz do krateru aktywnego wulkanu i nie tylko widzisz ale i słyszysz jak się w nim kotłuje!

_dsc2789

_dsc2825

Krater można sobie śmiało obejść wąską, niezabezpieczoną ścieżką delikatnie się od czasu do czasu osuwającą przypominając, że jeśli postawisz nogę o krok za daleko to albo wylądujesz w kalderze sunąc po dawno zastygłej lawie,

_dsc2829

albo przyjrzysz się jeszcze dokładniej kraterowi… po raz ostatni.

_dsc2800

_dsc2788_dsc2791_dsc2825_dsc2783

Przeszliśmy tak więc dobry kawałek ze wcześniej poznanym Markiem (Polakiem – oczywiście 😉 i jego dziewczyną Martą – hiszpanką by poczuć moc i nacieszyć się widokiem z innej perspektywy.

_dsc2793_dsc2815

Głównie turyści jednak przyjeżdżają tu by móc zobaczyć wschód słońca nad kalderą.  Małe wyzwanie, bo trzeba wstać o nieludzkiej 3 w nocy by zdążyć dojść na wzgórza i nie ominąć żadnej z faz zmieniającego się światła nad wulkanami. My wybraliśmy punkt widokowy poniżej tego głównego aby uniknąć tłumów i w spokoju w małej grupce zapaleńców tego niezwykłego widoku doczekaliśmy się pięknych kolorów. Co prawda, jesteśmy przekonani, że są miesiące gdzie wschód nad Bromo wywala szczękę z zawiasów bardziej niż teraz – w porze deszczowo – pochmurnej ale i tak nie mogliśmy się napatrzeć i zeszliśmy z punktu widokowego jako ostatni.

_dsc2903_dsc2932

Gdyby dziwiły Was kurtki, czapki itp to tylko dlatego, że jednak wbiliśmy na wysokość ponad 2500m i rano było naprawdę chłodno, szczególnie po męczącej wspinaczce.

_dsc2893

Ale, szczerze Wam powiemy, mieliśmy takie nieodparte uczucie, że to wszystko było takie proste. Kilka dni wcześniej robiliśmy ostatnie zakupy we Wrocławiu a teraz siedzimy już przed wulkanem, na Jawie Wschodniej, w Indonezji. Niesamowite jak podczas takich podróży świat się kurczy…Gdybyście więc nie mieli jeszcze planów na majówkę to polecamy! Szczególnie, że zaraz obok leży jeszcze bardziej spektakularny wulkan – Kawah Ijen, z którego wydobywają się błękitne płomienie i który już na zawsze zmieni Wasze podejście do ogromu natury i patrząc tam na pracę górników – podejście do pracy…

_dsc3007

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )